Datum: 13/09/2020
Tijd: 10:00 - 11:30

Voor Nederlands scroll naar beneden.

Sometimes life can be difficult… When you’re stuck in the past, trauma, anxiety or stress, it can be hard to keep the balance between body and mind. Trauma doesn’t just impact your thoughts and emotions, it impacts your body too. When your body does not feel like a safe haven and talking about your feelings isn’t sufficient, Trauma Sensitive Yoga can contribute substantially to your healing process.

Trauma Sensitive Yoga is a scientifically researched and effective complementary treatment method for trauma and Post Traumatic Stress Disorder. As an addition to regular therapy, it can be of significant importance to include the body in dealing with the results of trauma.

In a safe and supportive environment, you will gently and at your own pace start to reconnect with your body. Together we will practice mild and gentle movements that will support you in enhancing your sense of strength, empowerment and choice.

We will be practicing these movements in the low hanging aerial sling. This will give you a secure base of support and allows you to literally and figuratively experience more space in your body and mind. You will experience a safe way of moving in which you do not have to achieve anything and you can be assured that you are always the one making the choices. In the Trauma Sensitive Yoga classes you can be exactly who you are and you are allowed to feel whatever you are feeling.

The Trauma Sensitive Yoga is facilitated by Mariska de Roy. Mariska is a Yoga teacher and psychologist with over ten years of experience in working with people with all sorts of mental health challenges, including trauma. Her passion is to help people who undeservingly lost contact with themselves because of abnormal circumstances.

Course dates:
Sept 13th – 11:00 – 12:30 (intro plus start)
Sept 19th – 11:00 – 12:15
Sept 26th – 11:30 – 12:15
Price: 65 euro for a total of 3 sessions (4 hours) in the studio.
Max. 6 / Min. 3 participants.

Registrationplease use this link. Feel free to contact us should you have any further questions.

** ** **
Soms kan het leven moeilijk zijn…
Als je last hebt van je verleden, trauma, angst of stress kan je soms de balans tussen lichaam en geest verliezen. Trauma heeft niet alleen een impact op je gedachten en emoties, maar ook op je lijf. Als je lichaam niet als een veilige haven voelt en praten alleen niet voldoende is, kan Trauma Sensitieve Yoga een belangrijke bijdrage leveren aan de weg naar herstel.

Trauma Sensitieve Yoga is een wetenschappelijk onderzochte en effectieve gebleken complementaire methode bij onder andere trauma en Post-Traumatisch Stress Syndroom. Het is van belang om, als aanvulling op reguliere therapie, ook het lichaam bij het herstelproces te betrekken.

Tijdens de Trauma Sensitieve Yoga gaan we samen op zoek naar milde bewegingen die jou ondersteunen in het vergroten van je gevoel van kracht en keuze. Geleidelijk herstel je zo op je eigen tempo het contact met je lichaam. Bij de oefeningen maken we gebruik van het laaghangende aerial yoga doek. Dit zal je een fijne steun bieden en laat je letterlijk en figuurlijk meer ruimte ervaren in je lijf. Tijdens deze manier van yoga ervaar je een veilige manier van bewegen waarbij je niets hoeft te presteren en altijd zelf je eigen keuzes mag maken. Tijdens de lessen mag je zijn wie je bent en je voelen zoals je je voelt.

De Trauma Sensitieve Yoga wordt gegeven door Mariska de Roy. Naast Yoga docente is ze psycholoog met meer dan tien jaar ervaring in het begeleiden van mensen met diverse problematiek, waaronder trauma. Haar passie ligt in het helpen van mensen die onverdiend door ongewone omstandigheden het contact met zichzelf zijn verloren.

Praktisch:
Deze cursus bestaat uit 3 sessies.
Data –
13 sept. 11:00 – 12:30 (introductie en start)
19 sept. 11:00 – 12:15
26 sept. 11:30 – 12:15
Prijs: 65 euro voor alle sessies (4 uur in totaal).
Max. 6 / min. 3 deelnemers.

Schrijf je HIER in om deel te nemen. Mocht er nog vragen zijn, aarzel dan vooral niet om contact op te nemen.